Boyun Germe

Zaman içerisinde bireylerin yaşlanması ve yer çekimi etkisi ile boyunda sarkma, aşırı cilt varlığı, azalmış hacim gibi pek çok değişiklik olabilmektedir. Böyle durumlarda boyun germe operasyonu ile boyun bölgesindeki cilt toplanabilmektedir. Boyun germe işlemine ihtiyaç duyan pek çok hasta; boyun bölgesi yüz bölgesine göre daha fazla dikkat çektiği için daha yaşlı gözüktüğünü düşünmektedir. Daha genç bir görünüm elde edebilmek için boyun germe işlemi yaptırmaktadır. Ayrıca kilo kaybı yaşayanlar da boyun germe işlemine başvurarak fazla cildin gerilmesi ile beraber daha estetik bir görünüme sahip olabilmektedirler. Yüzün geri kalanı ile uyumlu ve doğal bir görünüm elde edecek şekilde boyun germe operasyonu yapılmaktadır. Hastalar için kişiselleştirilmiş bir müdahale kombinasyonu uygulanmaktadır.

Boyun Germe İşlemi Gerektiren Endişeler

Boyun germe ameliyatına ihtiyaç duyan hastaların endişeleri aşağıdaki gibidir:

• Boyun bölgesinde aşırı cilt ve yağ doku birikmiş ise; boyun germe işlemi yapılmaktadır.
  • Boyunda katlantı ve çizgi oluşması durumunda; boyun germe operasyonu ile bu problem giderilebilmektedir.
  • Çenenin ve cildin gevşek olması, çene altında aşırı yağ dokunun birikmesi ile beraber çift çene ortaya çıkmaktadır ve boyun germe işlemini gerektirmektedir.
  • Boyun cildi katlanıp sarktığında, bu durum boyun germe işlemi ile düzeltilmektedir.

Boyun Germe Operasyonuna Hazırlık

Boyun germe işlemi öncesinde doktorun hastanın tıbbi geçmişini bilmesi gerekmektedir. Aynı zamanda boyun germe işlemi sonrasında elde edilmesi beklenen sonucun da bilinmesi gerekmektedir. Doktor hastanın boynunu fiziksel muayene ettikten sonra ilerleyen aşamalarda hastaya yapılacak olan işlemleri tespit etmekte ve bu konuda hastayı bilgilendirmektedir.

Boyun Germe Operasyonu

Boyun germe işlemi için hasta genel anestezi altına alınmaktadır. Kulağının önünden ve arkasından bir kesi atılmaktadır. Bu kesi daha sonrasında gizleneceği için hasta kesi izi ile ilgili estetik bir problem yaşamamaktadır. Ardından çenesinin alt kısmından bir kesi atılmaktadır. Bu noktada aşırı cildi çıkarmak değil de; kaslara ve erişmek ve cildi sıkılaştırmak hedeflenmektedir. Bunun için cilt yukarı doğru kaldırılmaktadır. Özellikle yaşlılık sürecinde olanların platisma kasları gevşeyebilmektedir ve boyun germe operasyonu sırasında sıkılması gerekebilmektedir. Kaslar boynun arkasından doğru çekilmekte ve kulağın arkasına yapıştırılarak hem gergin hem de doğal bir görünüm elde edilmektedir.

Boyun Germe Ameliyatı Sonrasında İyileşme Dönemi

Boyun germe işleminden sonraki süreçte hastanın başını yüksekte tutması gerekmektedir. Aynı zamanda başını kuru tutması da istenmektedir. Operasyondan sonra hastanın dikişlerine ek olarak cerrahi sargısı da bulunmaktadır. Takip randevusunda doktor bunları almaktadır. Bu süreçte, operasyondan sonraki 2 hafta içerisinde hastanın boyun bölgesinde işlik ve morarma olabilmektedir. İşlemin üzerinden 2 hafta geçtikten sonra hastaların işlerine dönebilmeleri mümkündür. 6 hafta sonrasında ise; egzersiz yapmaya başlayabilmektedirler. Doktorun verdiği ağrı kesicilerin kullanılmasında herhangi bir sakınca bulunmamaktadır. Ancak ağrı kesici alındıktan sonra araç kullanmamaya dikkat edilmesi gerekmektedir.

Hastaların doktorun belirlediği takip randevularına aksatmadan gitmeleri gerekmektedir. Ameliyattan sonraki 1-2 hafta içerisinde, doktor ilk takip randevusunu oluşturmaktadır. İyileşme sürecinin daha doğru ve hızlı olabilmesi için takip randevularına düzenli bir şekilde gidilmelidir.

Hastanın iyileşme sürecinde geceleri iki yastıkla uyuyarak ideal yüksekliği koruyabilmesi mümkün olmaktadır. Aynı zamanda dışarı çıkarken boyun bölgesini mendil veya bir şal ile örterek rahat edebilmektedir. Bu sayede hem görsel açıdan kendisini rahat hissetmektedir hem de boyun bölgesinin hasar almasını önlemektedir. Operasyondan bir hafta sonra, çürükleri gizlemek için hasta makyaj yapabilmektedir. İyileşme döneminde hastanın doğrudan güneşe maruz kalmamaya özen göstermesi gerekmektedir.

Boyun Germe Fiyatları

Boyun Germe fiyatları hakkında ortalama fiyat bilgisi almak için aşağıdaki formu doldurabilirsiniz. Size özel fiyat verebilmemiz için öncelikle muayene olmanız gerekmektedir. Ameliyat öncesi ücretsiz ön görüşmemiz bulunmaktadır. Ön görüşme sonrası aklınıza takılan tüm soruları yanıtlıyoruz.