Burun Estetiği

Burun ameliyatı olarak da bilinen rinoplasti burun görünümünü farklılaştırmak için değişiklikler yapar. Bu ameliyat burun köprüsünü arttırır veya azaltır, burnun boyutunu veya genişliğini azaltır, burun deliklerini daraltır, burun ve üst dudak arasındaki açıyı değiştirir veya ucu yeniden şekillendirir. Kullanılan cerrahi teknikler temel olarak her hasta için belirlenen bireyselleştirilmiş hedeflere bağlıdır. Rinoplasti isteyen hastalar, nefes darlığı gibi fonksiyonel bir şikayet tarif edebilirler. Eğrileşmiş septum veya alt konka nazal hava yollarının tıkanıklığı için ortak nedenlerdir. Üstün sonuçlar ile kozmetik veya tıbbi nedenlerle burun ameliyatı yapılabilir.

EN İYİ ADAYLAR

Hastaların rinoplastiyi (burun ameliyatı) dikkate almasının birkaç nedeni vardır:

• Burun çok büyük veya çok küçük görünebilir
  • Burun yüzün geri kalan kısmı ile uyuşmuyor gibi görünebilir
  • Burun eğri, kötü biçimli veya hizalanmamış görünebilir
  • Burnun içinde, nefes darlığına neden olan burun tıkanıklığı olabilir.
  • Bir doğum kusuru olabilir, hasta düzeltilmesini ister.

DANIŞMA

İlk danışma sırasında doktorunuz, öncelikle hastanın rinoplasti için belirli hedeflerini sorar; bu, hastanın burnunun hangi bölgelerinde iyileştirmek istediğini içerir. Bu hedefler estetik ya da işlevsel olabilir ve her iki yönü bir cerrahi plan oluşturmak için dikkate alınır. Doktorunuz daha sonra hastanın değerlendirmesini yapar ve cerrahi planın nasıl bireyselleştirileceğini tartışır. Her hastanın anatomisi ve cerrahi hedefleri farklı olduğu için doktorunuz, en uygun estetik sonuçlara ulaşmak için hasta ile birlikte çalışacaktır.

CERRAHİ BİLGİLERİ

Rinoplasti, genel anestezi altında yaklaşık 2-3 saat içinde yapılır. Doktorunuz burun ameliyatını başlatmak için açık veya kapalı bir yaklaşım uygulayacaktır. Ardından, hastanın ihtiyaçlarına göre farklı adımlar atacaktır. Örneğin, birincil endişe bir burun kamburunu kaldırmak ise, kıkırdağı tıraş etmek için cerrahi bir tırmık veya törpü kullanılır. Burun ucu çok büyükse, kıkırdak parçalanır ve dikişler onu yeniden şekillendirmek için kullanılır.

İYİLEŞME VE AMELİYAT SONRASI

Ameliyattan hemen sonra, doktorunuz burnu korumak ve şişmeyi en aza indirgemek için burnun dışına bir splint yerleştirirken, burun içine en iyi iyileşmeyi sağlayacak şekilde pansumanlar koyacaktır. İlk 48 saat içinde, hastalar şişmeyi en aza indirgemek için cerrahi alana 20 dakikalık aralıklarla soğuk bir kompres veya el havlusu kullanmalıdır. Hastalar iyileşme dönemleri boyunca kafalarını yüksek ve kuru tutmalıdır. Ameliyattan bir hafta sonra morarma ve şişme çoğu hastada makyajın kalan morlukları saklayabileceği düzeyde olur. Hastalar genellikle 5-7 gün sonra ağrı kesici ilaç almayı bırakır ve buna göre iş planlarını planlarlar. İyileşme sürecinde doktorunuz iyileşmeyi hızlandırmak ve kan pıhtısı geliştirme olasılığını en aza indirmek için günde birkaç kez evde yürümeyi önerir.

AÇIK AMELİYAT?

Alanı uyuşturduktan sonra doktorunuz burnu destekleyen kemiklere ve kıkırdaklara erişmek için kesiler yapacaktır. Kesileri yapmak için iki genel teknik vardır: açık ve kapalı (endonazal). Doktorunuz burun yapılarını daha iyi görselleştiren ve cerrahi manipülasyon için daha doğrudan bir yol sağlayan burun tamamen açıldığı için açık rinoplasti yaklaşımını savunur. İyileştikten sonra burun tabanındaki küçük yara izi neredeyse görülmez.

KAPALI AMELİYAT?

Kullanılan yaklaşım, spesifik prosedürün gereklerine ve hastanın tercihi ile doktorunuzun en iyi kararı dikkate alınarak yapılacaktır. Kapalı veya endonazal yaklaşımda burun dokularının daha sınırlı bir diseksiyonu vardır, ancak burun yapılarının mükemmel bir şekilde görselleştirilmesini sağlar ve burun tabanındaki görünür yara izini ortadan kaldırır.

DİĞER SEÇENEKLER?

İnsizyon seçeneklerine ek olarak, burnu güçlendirmek veya yüzey deformasyonlarını yumuşatmak için çeşitli yöntemler vardır.

Nazal septumdan (bir hava geçişini diğerinden ayıran burun içindeki duvar) alınan otolog kıkırdak greftleri doğal bir sonuç için en iyi şansı sunar. Kıkırdak ve kemik zaten daha önce nazal septumdan çıkarılmışsa kulak veya kaburgadan kıkırdak ve bazen kafatasından kemik almak başka seçeneklerdir.

Burun cerrahisinde kullanılan katı silikon implantlar mevcuttur, ancak enfekte olabilecek veya burun dokuları ile kötü tepki verebilecek yabancı maddelerdir ve çıkarılması gerekir. Doğal kıkırdak, eğer mevcutsa en iyi seçenektir.

Burunları yumuşatmak, deformiteleri veya girintileri gizlemek veya arzulanan alanlara hacim eklemek için dolgu maddeleri veya yağ greftleri enjekte edilebilir.

Burun Estetiği (Rinoplasti) Fiyatları

Burun Estetiği (Rinoplasti) fiyatları hakkında ortalama fiyat bilgisi almak için aşağıdaki formu doldurabilirsiniz. Size özel fiyat verebilmemiz için öncelikle muayene olmanız gerekmektedir. Ameliyat öncesi ücretsiz ön görüşmemiz bulunmaktadır. Ön görüşme sonrası aklınıza takılan tüm soruları yanıtlıyoruz.